Komunikacja w internecie za pomocą odpowiednich do tego narzędzi
28/10/2019

8 narzędzi ułatwiających komunikację w internecie

Internet jest dziś jednym z najbardziej powszechnych kanałów komunikacji. Era digitalu doprowadziła dziś do sytuacji, w której działania z zakresu obsługi klienta, public relations i promocji marki mogą być prostsze niż myślisz. Wystarczy skorzystać z gotowych narzędzi ułatwiających komunikację w sieci.

Jesteś:

  • Specjalistą PR?
  • Marketerem?
  • Content Managerem?
  • Właścicielem firmy, która chce pokazać się światu?

Bez względu na to, jaką rolę pełnisz w firmie, poniżej znajdziesz remedium na szybką i efektywną komunikację w internecie.

W jednym miejscu zebraliśmy pomoce, które usprawnią dialog między marką a jej otoczeniem – klientami, dziennikarzami i innymi odbiorcami zainteresowanymi Twoim biznesem.

Znajdziesz tu narzędzia, dzięki którym dotrzesz do swojej publiczności i sprawnie poprowadzisz rozmowę online.


Rola komunikacji internetowej

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że relacje z odbiorcami, w tym przede wszystkim klientami marek, coraz częściej są skoncentrowane na kanałach internetowych. Przyczyn takiego stanu rzeczy można dopatrywać się w rozwoju technologii, przekwalifikowania coraz więcej usług z zaplecza offline do świata online, czy zmian zachodzących u samych odbiorców.

W porównaniu do tradycyjnych form komunikacja w internecie wyróżnia się przede wszystkim szybkością i precyzyjnością. Trudno przejść wobec tego obojętnie tym bardziej w sytuacji, kiedy odbiorcy, oprócz personalizacji komunikatów, oczekują od marek kontaktu “tu i teraz”.

Potwierdza to badanie Asap Care 24, z którego wynika, że satysfakcjonujący dla konsumentów kontakt z marką to taki, który cechuje szybki czas reakcji. 53% ankietowanych wskazało, że oczekuje od marki szybkiej odpowiedzi, która zostanie udzielona w przeciągu godziny.

“Marki, które odpowiadają w oczekiwanym czasie, uważane są za szanujące klienta (40%), odpowiedzialne (36%) oraz wiarygodne (32%)” – raport Asap Care 24.


8 narzędzi ułatwiających kontakt online z odbiorcami

Biorąc pod uwagę różnorodność metod i trendów związanych z komunikacją w sieci, za pomocą przedstawionych poniżej narzędzi zorganizujesz webinar, szkolenia online, video- i audio konferencje, poprowadzisz wirtualne biuro prasowe i dotrzesz do miejsc w internecie, gdzie toczą się ważne dyskusje na Twój temat.

Nie przedłużam. Oto Twoja lista:

  1. Prowly
  2. Drift
  3. Brand24
  4. LeadFuze
  5. Zoom
  6. Prezly
  7. Join.me
  8. BlueJeans

Prowly

Prowly to platforma, które ułatwia codzienne działania związane z komunikacją z otoczeniem. Za pomocą tego narzędzia z jednego miejsca wyślesz informacje prasowe do mediów, poprowadzisz wirtualne biuro prasowe czy odnajdziesz kluczowych dziennikarzy i liderów opinii.

Platforma ułatwia gromadzenie w jednym miejscu różnorodnego contentu, a wbudowany moduł analityczny pomoże w zarządzaniu treściami i optymalizacji materiałów pod SEO.

Oprócz możliwości prowadzenia wirtualnego biura prasowego Prowly udostępnia też panel CRM, który służy do zarządzania kontaktami i dystrybucji informacji prasowych. Umożliwia on pełną personalizację list kontaktowych, planowanie wysyłek oraz follow-upów.

Dodatkowym atutem narzędzia jest gotowa baza mediów, dzięki której łatwiej i szybciej dotrzesz z komunikatem do wybranych dziennikarzy i influencerów, którzy mogą pomóc w promocji Twojej marki.


Drift

Drift opisuje siebie jako platformę do marketingu konwersacyjnego. Jest to narzędzie, które pomaga firmom komunikować się z klientami poprzez czat na żywo i zautomatyzowane kampanie marketingowe. Tym samym pozwala maksymalnie wykorzystać czas zespołu sprzedażowego poprzez wysoką automatyzację procesów i zintensyfikowanie źródeł konwersji.

Drift posiada szereg funkcjonalności pomagających w weryfikacji i kwalifikacji użytkowników odwiedzających stronę www marki. Następnie informacje o potencjalnych leadach przekazuje zespołowi sprzedaży.

Ten sposób pozwala znacznie zminimalizować czas, jaki jest potrzebny na poznanie klienta i z podstawową już wiedzą skoncentrować się na odpowiedniej obsłudze tych, którzy mogą dokonać zakupu. 

Chatboty od Drift odpowiadają na często zadawane pytania w czasie rzeczywistym i przekierowują klientów do odpowiednich osób.


Brand24

Internet stał się miejscem, gdzie ludzie szukają rekomendacji produktów i dzielą się opiniami na temat marki. Odnajdując tego typu wpisy możesz natychmiast odpowiedzieć na pytania klientów, podziękować za pochwałę, odnieść się do skargi lub przekierować internautę do odpowiedniej osoby w Twojej firmie.

Wsłuchiwanie się w głosy klientów i reagowanie to jeden z głównych czynników, który gwarantuje powodzenie firmy na każdym etapie jej istnienia.

Proces ten to social listening.

Brand24 to jednocześnie stróż i badacz źródeł dyskusji w sieci. Narzędzie do monitoringu internetu pozwala na bieżące obserwowanie rozmów internautów na wybrane tematy, dzięki czemu wiesz kto, gdzie i w jaki sposób wspomina Twoją markę w sieci.

Narzędzie pozwala dotrzeć do tych miejsc w sieci, w których toczą się – istotne z punktu widzenia firmy – dyskusje i się do nich włączyć. Co najważniejsze Brand24 specjalizuje się w monitorowaniu publicznych wzmianek z:

  • for dyskusyjnych,
  • wszelkiego rodzaju stron internetowych,
  • Twittera,
  • YouTube,
  • blogów,
  • serwisów informacyjnych,
  • a ostatnio również hashtagów na TikToku.

Monitoring internetu pozwala sprawnie poprowadzić komunikację, a dzięki pozyskanej w ten sposób wiedzy o klientach można dopasować swoją ofertę pod ich oczekiwania. To z kolei sprawia, że marka nabiera zaufania w oczach odbiorców i jednocześnie prowadzi do stworzenia lojalnego grona odbiorców, którzy chętnie do niej wracają.

Jeśli jeszcze nie posiadasz swojego konta w Brand24 to możesz wypróbować narzędzie przez 14 dni za darmo. Wystarczy, że założysz konto testowe.


LeadFuze

LeadFuze wzmacnia potencjał konwersji na platformie LinkedIn. Narzędzie pomaga w analizie danych, a następnie budowaniu listy potencjalnych klientów na LinkedIn.

LeadFuze sprawia, że odnajdywanie odpowiednich potencjalnych klientów jest o wiele prostsze i co najważniejsze – zautomatyzowane. Nawet wysyłanie maili do takich użytkowników może zająć tylko kilka sekund! Korzystając z LeadFuze ręczne przeglądanie profili osób, do których chcemy dotrzeć i odręczne pisanie wiadomości do każdego z osobna idzie w odstawkę.

Narzędzie pomaga w gromadzeniu gotowych danych kontaktowych do odbiorców docelowych i automatycznym komunikowaniu się z nimi przy minimalnym wysiłku z Twojej strony. 


Zoom

Jedno z najpopularniejszych narzędzi wspierające działania komunikacyjne poprzez mobile, video i voice oraz posiadające opcję czatu i planer spotkań online.

Zoom wyposażone jest w funkcje, które ułatwiają organizację różnego rodzaju spotkań online z odbiorcami – szkoleń, webinarów, itp.

Dodatkowo narzędzie posiada system telefoniczny, który dzięki scentralizowanemu zarządzaniu oraz monitorowaniu interakcji wspomaga tradycyjny systemu telefonów biznesowych, zapewniając w ten sposób najlepsze możliwe doświadczeniem użytkownika.

Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość wyświetlenia obrazu jednocześnie nawet do 100 kamer wideo. Oprócz wersji desktopowej Zoom występuje także w wersji na urządzeniach mobilnych iOS i Android.


Prezly

Podobnie jak Prowly, Prezly jest platformą pomagająca w szybszym i efektywniejszym prowadzeniu działań komunikacyjnych.

Dzięki niej stworzysz własne wirtualne biuro prasowe, nad którym masz pełną kontrolę – zarządzasz contentem, historią postów i optymalizacją treści. Platforma ułatwia tworzenie informacji prasowych dostosowanych do:

  • profilu odbiorców;
  • narzędzi, na których mają zostać odczytane notki prasowe (chodzi tu o dopasowanie szablonu wiadomości do urządzeń mobilnych)
  • miejsc w sieci/ serwisów internetowych, w których będą opublikowane Twoje komunikaty prasowe.

Narzędzie umożliwia automatyczną wysyłkę spersonalizowanych wiadomości e-mail do wybranych grup docelowych i monitorowaniu jej efektów. Prezly udostępnia do tego szereg danych, dzięki którym sprawdzisz, czy odbiorca otworzył Twoją wiadomość, kliknął w przesłany link, itp.

Dużym atutem narzędzia jest możliwość tworzenia treści zoptymalizowanych pod SEO oraz integracja z Google Analytics, co pozwala na szczegółową ocenę wyników konwersji opracowanych i udostępnianych komunikatów prasowych.


Join.me

Nieskomplikowane oprogramowanie do wideokonferencji, które sprzyja osiąganiu większej personalizacji komunikatów. W tym celu Join.me umożliwia między innymi wybór właściwego tła digitalowego pokoju konferencyjnego oraz dodanie logo fimy lub innych charakterystycznych elementów graficznych marki.

Komunikacja w internecie za pomocą Join.me

Z Join.me zapewnienie wszystkim wybranym osobom dostępu do tej samej strony spotkania online jest łatwe, ponieważ narzędzie posiada funkcję natychmiastowego udostępniania ekranu. Wystarczy kilka kliknięć, by udostępnić innym swój ekran, a nawet przesłać potrzebne pliki.

Dodatkowo narzędzia udostępnia wysokiej jakości bezpłatną obsługę dźwięku (OpenVoice Integrated).


BlueJeans

Podobnie jak Join.me platforma BlueJeans również przeznaczona jest do spotkań online w formie wideokonferencji. Dużym atutem BueJeans jest funkcja transkrypcji spotkań oraz automatycznych powiadomień o zmianach statusu lub nowych wydarzeniach.

Narzędzie pozwala na przeprowadzanie konferencji internetowych z dowolnego miejsca i na dowolnym urządzeniu oraz połączenie się z odbiorcami poprzez jeden klik – niezależnie od urządzenia, czy przeglądarki.

Oprócz tego platforma zapewnia:

  • wysoką rozdzielczość wideokonferencji w jakości HD;
  • funkcję tworzenia digitalowych sal konferencyjnych łączących wybranych użytkowników w określonym czasie;
  • organizowanie wydarzeń online i dzielenie się komunikatami w czasie rzeczywistym lub używając wcześniej przygotowanych materiałów;
  • integrację z innymi narzędziami – Microsoft Teams, Slack, Google Calendar, Trello, Office 365 i inne;
  • funkcję udostępniania ekranu, ankietowania, nagrywania i czatu tekstowy – wszystko podczas konferencji online.

Komunikacja w internecie – podsumowanie

To by było na tyle. Mam nadzieję, że wymienione narzędzia pomogą Ci w sprawnym komunikowaniu się ze swoimi odbiorcami i nagłaśnianiu walorów Twojej marki – bez względu na to, czy chodzi o przedstawienie oferty, poinformowanie środowiska o podjętych działaniach firmy, czy zaprezentowanie korzyści, jakie przynosi konsumentom.

Psst… Chcesz rozwijać swój biznes i szukasz odpowiednich narzędzi, które Ci w tym pomogą? Na KickSaas znajdziesz atrakcyjne pomoce. – ZAJRZYJ NA KICKSAAS 


Inne narzędzia, które mogą Ci się przydać:

Facebooktwitterlinkedintumblrmail

Dominika Szarf

Uwielbiam rozbierać mechanizmy komunikacji na czynniki pierwsze. Lubię pisać i obserwować co marki robią w sieci. Prywatnie, kocham spontaniczne podróże, dobre kino i jedzonko.