Jak znaleźć popularne hashtagi? – narzędzia
Hashtagi są z nami od 2007 roku. Po raz pierwszy pojawiły się na Twitterze, z czasem zawładnęły także Instagramem, Facebookiem, YouTubem i TikTokiem. Odpowiedni dobór hashtagów pozwola lepiej eksponować treści, mierzyć efekty akcji promocyjnych, czy przeglądać materiały dotyczące konkretnego tematu. Skąd wiedzieć, które hashtagi będą właściwe? Nie jest tajemnicą, że największe efekty zapewniają popularne hashtagi. W artykule dowiesz się, jak je znaleźć i wybrać te najlepsze.
Jeśli hashtagi są jednym z narzędzi w Twoim arsenale marketingowym i jesteś ciekawy, jak sprawdzić, które z nich są najpopularniejsze by mogły znacząco podnieść performance Twoich treści to ten artykuł jest dla Ciebie. Szybko nauczysz się, jak znaleźć popularne hashtagi na Twittera, Instagram i inne kanały social media.
Warto pamiętać, że hashtagów możemy używać praktycznie na każdym kanale społecznościowym, ale nie wszędzie będzie to z taką samą efektywnością. Działanie hashtagów na Facebooku nie jest tak potężne jak na Twitterze, Instagramie czy TikToku.
Krótkie podsumowanie
Hashtag jest to wyrażenie lub słowo, które poprzedza tzw. hash – #. Są to krótkie, zwięzłe formy charakterystyczne dla mediów społecznościowych i nie tylko.
Przykład wpisu na Twitterze z użyciem hashtagu
Jeśli chodzi o marketing, hashtagi mają ogromny potencjał w kilku obszarach:
- Budowanie świadomości marki;
- Dotarcie do nowych odbiorców;
- Kampanie z użyciem hashtagów;
- Analiza konkurencji;
- Analiza social media;
- Odkrywanie trendów.
Stworzenie unikalnego hashtagu dla Twojej firmy, produktu, kampanii marketingowej lub wydarzenia pomaga zwiększyć świadomość Twojej działalności.
Dodanie hashtagu do każdego elementu treści, czy to w mediach społecznościowych, czy w innym miejscu, daje możliwość późniejszego pomiaru wydajności tych treści. Czaty na Twitterze, publikacje e-booków, aktualizacje funkcji, kampanie marketingowe, filmy — wszystko to można otagować hashtagiem i zmierzyć.
Na przykład, jeśli uruchamiasz kampanię marketingową, koniecznie stwórz dedykowany jej hashtag. Dzięki temu dowiesz się nie tylko, ile razy dany hashtag został użyty, ale także łatwo określisz:
- Zasięg Twojego hashtagu lub hashtagów w mediach społecznościowych;
- Ilość interakcji wokół Twoich treści z wykorzystaniem hashtagu;
- Liczbę interakcji;
- Analizę sentymentu wokół hashtagowanych treści;
- Topowe publiczne wpisy z użyciem Twojego hashtagu
i wiele więcej!
Jak znaleźć popularne hashtagi? – narzędzia
Istnieje wiele narzędzi do wyszukiwania i śledzenia popularnych hashtagów. W tym artykule omówimy 5 najlepszych, dzięki którym z łatwością dotrzesz do popularnych hashtagów.
Oto lista narzędzi:
1. Brand24
Brand24 to narzędzie do monitoringu Internetu, które dobrze sprawdza się do analizy działań w sieci, w tym także hashtagów. Narzędzie w jednym miejscu gromadzi publiczne wzmianki na wybrany temat i udostępnia przy tym sporo wskaźników analitycznych. Wystarczy, że wpiszesz konkretną frazę, pod którą system będzie odnajdywał treści.
Oznacza to, że za pomocą Brand24 możesz monitorować dyskusje na temat Twojej marki i produktu, ale nie tylko. Dokładnie na tej samej zasadzie możesz śledzić rozmowy internautów na temat swojej konkurencji, branży lub te, w któych zostały użyte markowe hashtagi.
Za pomocą Brand24 możesz monitorować popularne hashtagi na:
- Instagramie,
- TikToku,
- Twitterze
i innych kanałach online.
Korzystając z narzędzia nie tylko odkryjesz popularne hashtagi w swojej niszy i sprawdzisz ich skuteczność. Rozbudowane funkcje analityczne Brand24 zapewniają dostęp do informacji, które pozwolą Ci dokładnie zmierzyć skuteczność wybranego hashtagu.
Wszystkie potrzebne do tego dane znajdują się w zakładce Analiza. Najważniejsze z nich to:
- liczba wzmianek z danym hashtagiem;
- szacowany zasięg;
- liczba interakcji (polubień, komentarzy, udostępnień);
- analiza sentymentu (podział wzmianek ze na pozytywne, negatywne i neutralne).
I w końcu wisenka na torcie – Brand24 generuje listę 100 najpopularniejszych hashtagów, których warto użyć, aby zwiększyć swoje zasięgi. Lista generowana jest automatycznie na podstawie Twojego projektu.
Lista 100 najpopularniejszych hashtagów generowana przez Brand24
Jeżeli chcesz się dowiedzieć, które hashtagi są popularne w wybranym przez Ciebie temacie, to możesz to zrobić w zaledwie 2 krokach:
- Utwórz nowy projekt – jako zwrot kluczowy podaj wyrażenie lub hashtag, który Cię interesuje. Jeśli jeszcze nie posiadasz swojego konta wypróbuj Brand24 zakładając darmowe konto testowe.
- Przejdź do zakładki Analiza i scrollując w dół znajdziesz listę z najpopularniejszymi hashtagami.
Odkrywając zakładkę Analiza znajdziesz:
- Najpopularniejsze publiczne profile
- i Najpopularniejsze wzmianki.
Uzbrojony w taką wiedzę możesz łatwo zidentyfikować profile, które najczęściej korzystają z danych hashtagów. Dzięki temu poznasz użytkowników, którzy udostępniają treści na temat, który Cię interesuje.
Korzystając z Brand24 możesz również monitorować zaangażowanie, jakie generują wzmianki z wybranym hashtagiem (w tym komentarze, polubienia lub udostępnienia).
Monitoring hashtagów pod tym kątem z kolei świetnie sprawdzi się w kontekście organizowanych wydarzeń i akcji promocyjnych.
Wypróbuj Brand24 za darmo przez 14 dni – ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE
2. RiteTag
RiteTag to część całego ekosystemu RiteKit. Kolejne świetne narzędzie, które idealnie sprawdzi się do wyszukiwania popularnych hashtagów.
W RiteTag znajdziesz informacje o ilości wpisów z danym hashtagiem w ujęciu godzinowym, czy ile jest ich średnio w ciągu dnia. Dodatkowo w wersji Premium możesz odkryć listę kont, które najczęściej publikują wpisy z wybranym hashtagiem. RiteTag wskaże Ci także, czy dany hashtag jest popularny na Instagramie lub czy jest zbanowany.
Narzędzie oferuje także rozszerzenie do przeglądarki, za pomocą którego możesz wyszukiwać popularnych hashtagów bezpośrednio z poziomu przeglądarki.
3. Keyhole
Keyhole jest to narzędzie do analizy social media, które pozwala sprawdzić popularność hashtagów na Instagramie oraz Twitterze. Narzędzie oferuje dostęp do wielu danych, takich jak
- zasięg social media,
- liczba wpisów i użytkowników, którzy opublikowali treść z wybranym hashtagiem.
Dodatkowo znajdziesz informację o zaangażowaniu danego hashtagu.
Keyhole oferuje także zaawansowaną analizę konta i funkcje, która analizuje wybrany hashtag i podsuwa wskazówki do optymalizacji. Narzędzie sprawdzi się świetnie, gdy chcesz się dowiedzieć jak zmieniała się popularność danego hashtagu w wybranym okresie.
Dodatkowo narzędzie posiada rekomendacje, które pomagają określić optymalny czas do publikacji treści z wybranym hashtagiem.
Ciekawą funkcja jest także automatycznie generowana chmura tagów. Na jej podstawie możesz sprawdzić w otoczeniu jakich hashtagów występuje wybrany przez Ciebie hashtag.
4. Hashtagify
To narzędzie podobne do RiteTag.
Hashtagify pozwola znaleźć popularne hashtagi oraz listę hashtagów podobnych do bazowego. Oprócz śledzenia hashtagów, narzędzie oferuje moduł Sugestii, który na podstawie Twojego tweeta lub postu na Instagramie dobierze odpowiednie hashtagi.
A oto jak wygląda to od środka:
W ramach darmowego konta, Hashtagify podpowie, jak popularny jest hashtag. Narzędzie posiada także geolokalizację wzmianek. Dzięki temu możesz określić, w którym kraju dany hashtag jest najpopularniejszy.
Podobnie jak KeyHole, Hashtagify został wyposażony w chmurę tagów, która wskazuje podobne hashtagi pasujące do wybranego przez Ciebie tematu.
5. Twubs
Ostatnie narzędzie do monitorowania i wyszukiwania popularnych hashtagów – Twubs.
Co prawda narzędzie umożliwia analizę tylko hashtagów na Twitterze, ale jego funkcje są w tym na tyle rozbudowane, że z pewnością przypadnie do gustu wielu marketerom.
Za pomocą Twubs podejrzysz ostatnie tweety z danym hashtagiem. Ciekawym rozwiązaniem jest także możliwość reagowania z poziomu panelu narzędzia, dzięki czemu idealnie sprawdzi się dla osób, które zajmują się bieżącą komunikacją na Twitterze.
W jaki sposób Twubs ułatwia pracę? Narzędzie przede wszystkim umożliwia na agregowanie wpisów z wybranym przez Ciebie hashtagiem. Sprawdzi się idealnie podczas wydarzeń, konferencji, czy akcji marketingowych, które wykorzystują unikalny hashtag. Dodatkowo możesz zapisać swój hashtagi i utworzyć specjalny landing page, który wyświetli wzmianki z hashtagiem.
Twubs jest w pełni darmowym narzędziem do śledzenia popularnych hashtagów.
Dlaczego warto monitorować popularne hashtagi?
Obserwowanie popularnych hashtagów jest ważne z kilku powodów i właściwie wspomniałem o tym już na początku. Poniżej szerzej opisałem najważniejsze z nich:
1. Ważny element podczas wydarzeń
Posiadając unikalny hashtag Twojego wydarzenia możesz zidentyfikować osoby, które publikują treści w sieci. Dzięki temu możesz nawiązać relacje, czy wejść w interakcje z uczestnikami Twojego wydarzenia. To także świetna okazja do wymiany zdań pomiędzy uczestnikami tego samego wydarzenia.
2. Mierzenie zasięgu social media
Jeżeli korzystasz w swojej komunikacji z firmowych hashtagów możesz je monitorować i zmierzyć, jaki zasięg osiągają w sieci – do ilu użytkowników dotarły treści, w jakich kanałach pojawia się najczęściej oraz ile interakcji wygenerowały w wybranym okresie.
Połączenie tych elementów pozwoli Ci optymalizować swoje działania i dać odpowiedź, czy Twoje działania przynoszą zamierzony efekt.
3. Analiza efektów kampanii marketingowej
Planując kampanię marketingową warto uwzględnić dodanie unikalnego hashtagu, który będzie częścią Twojej komunikacji. W ten sposób w łatwy sposób zmierzysz jej zasięg oraz dotrzesz do potencjalnych klientów.
Czytaj więcej: Zastanawiasz się, jak analizować działania marketingowe? Sprawdź tekst o najlepszych narzędziach marketingowych.
4. Znajomość ambasadorów marki oraz najaktywniejszych internautów związanych z Twoją marką
Obserwując hashtagi możesz w błyskawiczny sposób odkryć kim są użytkownicy, którzy umieszczają treści z Twoim hashtagiem.
Analiza popularnych hashtagów pomoże odkryć wpływowych użytkowników mediów społecznościowych, których doświadczenie i wiedza są cenne dla innych. Tacy użytkownicy zwykle mają sporą liczbę obserwujących, dzięki czemu docierają do szerszego grona odbiorców. Posiadanie takich osób po swojej stronie daje niejako dostęp do ich odbiorców. Gdy mówią o Twoich produktach i marce, Twoja firma zyskuje dodatkową ekspozycję i tym samym ułatwia dotarcie do potencjalnych klientów.
5. Odnalezienie najpopularniejszych hashtagów
Analizując wybrany hashtag, możesz dowiedzieć się, które hashtagi dookoła wybranego są równie popularne. Idealne rozwiązania dla działań na Instagramie.
6. Sentyment wypowiedzi wzmianek
Na podstawie analizy sentymentu wypowiedzi dowiesz się, czy wydźwięk wpisów z Twoim hashtagiem jest pozytywny, neutralny, czy negatywny.
Jednym z narzędzi do monitorowania hashtagów jest Brand24. Korzystanie z narzędzi do monitoringu internetu pomoże Ci oszczędzić mnóstwo czasu.
Nie musisz odwiedzać każdego kanały internetowego i ręcznie sprawdzać, czy pojawiły się nowe wpisy z hashtagiem – w Brand24 najpopularniejsze hashtagi znajdziesz w zakładce Analiza.
7. Insight konsumencki
Odnoszące sukcesy firmy muszą znać swoją grupę docelową. Obserwując popularne hashtagi związane z Twoją marką i produktami oraz niszą, możesz przyjrzeć się bliżej rozmowom, które prowadzą w social mediach.
W ten sposób poznasz ich oraz ich problemy, pomysły, sugestie, demografię, czy styl życia. Tak naprawdę masz szansę poznać wszystko to, co wpływa na ich decyzje zakupowe.
Z taką wiedzą możesz tworzyć lepiej dopasowane rozwiązania, skuteczniej rozwiązywać problemy, przedstawiać właściwe korzyści lub używać tonu głosu, który przemówi do Twojej publiczności.
Wzmianki z popularnymi hashtagi to świetny sposób na odkrycie, co naprawdę myślą Twoi klienci.
8. Opinie klientów
Monitorowanie publicznych rozmów z hashtagami często daje dostęp do opinii klientów. Nie jest tajemnicą, że konsumenci rozmawiają w mediach społecznościowych o produktach, dzielą się opiniami, rekomendacjami i opiniami. Często otagowane hashtagami.
Obserwując te rozmowy możesz poznać doświadczenia z pierwszej ręki od swoich klientów i odkryć, co im się podoba, a czego nie w Twoim produkcie lub marce.
9. Tworzenie treści
Popularne hashtagi często mogą być inspiracją dla treści lub case studies. Na przykład, gdybym był marketerem w Turkish Airlines, monitorowałbym hashtag #TurkishAirlinesHelpSomalia i napisałbym materiał dotyczący zaangażowania online, które on napędza.
Wypróbuj Brand24 – ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE