Najlepsze narzędzia AI do analizy sentymentu

Brand24 Brand24
Sep 27, 2022 ・ 9 min read

Narzędzia AI do analizy sentymentu zbierają wszystkie publicznie dostępne wzmianki zawierające określone słowo kluczowe, a dodatkowo analizują emocje kryjące się za każdym wynikiem. Informacje na temat sentymentu zapewniają bezcenne źródło wiedzy dla zespołu marketingu czy zajmujących się obsługą klienta lub rozwojem produktu.

Wykorzystanie AI w marketingu znacznie ułatwiło działania na polu analizy sentymentu.

Jeszcze nie tak dawno temu konieczne było ręczne przeglądanie setek komentarzy, postów czy ankiet aby zaledwie rozpocząć prace nad mierzeniem wydźwięku wypowiedzi na temat marki.

Dziś możesz skorzystać z jednego z wielu narzędzi AI automatyzujących cały ten proces! W ten sposób Twój zespół zyskuje szczegółowy wgląd w dane niezbędne do osiągnięcia wyznaczonych celów. Analiza nastrojów powinna być nieodłączną częścią Twojego projektu w ramach monitoringu mediów.

Narzędzia AI do badania wydźwięku tekstu są zazwyczaj dość drogie. Na szczęście udało nam się sporządzić obszerną listę narzędzi oferujących analizą sentymentu. Znajdziesz tu nie tylko zaawansowane, płatne programy, lecz także darmowe narzędzia AI dla biznesu.

Przyjrzyjmy się zatem bliżej, na jakie narzędzia warto zwrócić uwagę w tym roku. Oprócz tego, dowiemy się nieco więcej o tym, jak przebiega cały proces w praktyce.

Oto lista najlepszych narzędzi AI dla biznesu do analizy sentymentu:

  1. Brand24
  2. Clarabridge
  3. Repustate
  4. OpenText
  5. ParallelDots
  6. Lexalytics
  7. Hi-tech BPO
  8. Social Mention
  9. Social Searcher
  10. Sentiment Analyzer

Jeśli chcesz dowiedzieć się wiedzieć, dlaczego wartoś wdrożyć narzędzie do swoich procesów biznesowych, po prostu przejdź do jednego z poniższych akapitów:

Najlepsze narzędzia AI do analizy sentymentu

Brand24

Brand24 to wszechstronne narzędzie do monitoringu mediów, a analiza sentymentu to tylko jedna z jego funkcji. Brand24 gromadzi publicznie dostępne wzmianki z internetu.

Monitoring obejmuje większość kanałów internetowych, w tym:

  • główne platformy społecznościowe,
  • blogi,
  • fora,
  • strony internetowe,
  • serwisy informacyjne,
  • podcasty,
  • strony z recenzjami
  • i newslettery.

Brand24 zbiera wzmianki w czasie rzeczywistym i oferuje solidną analitykę dla działań w zakresie monitoringu mediów. To właśnie z tego powodu należy do najlepszych narzędzi na rynku.

Dzięki analizie sentymentu jesteś w stanie nie tylko monitorować wizerunek marki w sieci, ale także identyfikować emocje, z jakimi kojarzy się wśród klientów.

Brand24 wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego i przetwarzanie języka naturalnego do analizy danych tekstowych w czasie rzeczywistym. Dzięki temu łatwo sprawdzisz, które wzmianki mają wydźwięk pozytywny, negatywny lub neutralny.

Przede wszystkim zajrzyj do zakładki Wzmianki:

Narzędzia AI dla biznesu - Brand24

Odkryj moc analizy sentymentu i sprawdź, co myślą o Tobie klienci. Rozpocznij darmowy okres próbny!

Zielone i czerwone linie u dołu wykresu przedstawiają zmiany oceny sentymentu na przestrzeni czasu. Wzrosty i spadki ułatwiają identyfikację przyczyn zmian nastrojów.

Dodatkowo możesz filtrować swoje wzmianki na podstawie nastrojów:

filtr sentymentu w Brand24 - narzędziu AI dla biznesu

A oto przykładowa wzmianka z analizą sentymentu:

przykładowa wzmianka z analizą sentymentu

Jeśli chcesz zagłębić się w analizę, przejdź do zakładki Analiza:

Alternatywnie możesz też zajrzeć do zakładki Podsumowanie:

Co więcej, możesz łatwo eksportować wyniki w formie raportów PDF, aby zaprezentować efekty swojej pracy przełożonym lub klientom. Raport PDF zawierają nie tylko wyniki z analizy nastrojów wokół monitorowanego tematu, a także inne dane, które pomogą Ci osiągnąć Twoje cele.

Analizuj nastroje wokół Twojej marki!
Wypróbuj Brand24 za darmo przez 14 dni.

Clarabridge

Narzędzie AI do analizy sentymentu Clarabridge jest częścią ich rozwiązania Customer Experience Management, które składa się z CX Analytics i CX Social.

Używana tu 11-punktowa skala pozwala określić sentyment zebranych treści. Gramatyka, branża, źródło wzmianki, a także kontekst – każdy z tych aspektów jest brany pod uwagę podczas generowania oceny fragmentu treści.

Algorytm AI został tak skonstruowany, by rozróżniać kontekst, w jakim dane słowo zostało użyte. Jak sami twiedzą:

Wiemy, że nabywcy laptopów są zachwyceni, gdy piszą, jak „cienki” jest ich nowy laptop, lecz jednocześnie „cienkie” ściany w hotelach są powodem do narzekań.

Narzędzie Clarabridge jest idealne do zbierania opinii klientów, rozróżniając spośród nich pozytywne, negatywne i neutralne wyniki.

Repustate

Repustate przetwarza teksty w 17 różnych językach. Zanim jednak nastąpi właściwa analiza, narzędzie uruchamia mechanizm znany jako part-of-speech tagging, który polega na rozdzieleniu poszczególnych partii tekstu pod względem gramatycznym:

Narzędzia AI dla biznesu - Repustate

Po wykonaniu tej części łatwiej jest określić, które frazy są najciekawsze z punktu widzenia analizy sentymentu.

Trzeba jednak dodać, że narzędzie kładzie nacisk na wiele innych czynników, takich jak zależności fleksyjne pomiędzy kolejnymi słowami czy polaryzacja.

OpenText

OpenText Sentiment Analysis Tool to część platformy OpenText Content Analytics. Jest to specjalistyczna klasyfikacja, której możesz wykorzystać w celu identyfikacji oraz oceny wzorców i wyrażeń oznaczających sentyment w obrębie danego tekstu.

Analiza odbywa się na trzech różnych poziomach:

  • tematycznym,
  • zdaniowym
  • oraz całego dokumentu.

Algorytm automatycznie rozpoznaje, czy fragment wypowiedzi jest rzeczowy, czy subiektywny. W tym drugim przypadku narzędzie ocenia emocje zawarte w danej partii tekstu, klasyfikując wynik jako pozytywny, negatywny, mieszany lub neutralny.

OpenText gwarantuje pełną obsługę dla pięciu języków: angielskiego, niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego i portugalskiego.

ParallelDots

ParrallelDots to firma będąca zespołem badawczym, który w centrum swoich zainteresowań umieścił technologię AI. Narzędzie do analizy sentymentu to tylko jedna z dostępnych usług. Oferta obejmuje m.in. gotowe produkty, interfejsy programowania aplikacji (API) oraz wtyczki, do których należy ich narzędzie do analizy nastrojów.

Ich interfejs API analizy sentymentu wykorzystuje algorytmy pamięci długoterminowej LSTM (Long Short Term Memory) do klasyfikowania większych partii tekstu jako pozytywne lub negatywne. LSTM modeluje zdania jako łańcuchy decyzji “zapomnij i pamiętaj” w oparciu o kontekst.

Algorytm ParallelDots został przeszkolona w oparciu o dane social media oraz dane newsowe – co ma niebagatelne znaczenie w odróżnianiu mowy potocznej od oficjalnej.

Narzędzia AI dla biznesu - ParallelDots

Interfejs użytkownika mimo wszystko jest łatwy w użyciu. Od razu możesz dostrzec najważniejsze informacje.

Narzędzie działa dla 14 różnych języków.

Lexalytics

Niezależnie od tego, czy przetwarzasz duże ilości danych tekstowych, potrzebujesz zabezpieczeń, aby uruchomić system za zaporą sieciową, czy chcesz skonfigurować analizę tekstu, Lexalytics radzi sobie z każdym z tych zadań.

Działanie tego narzędzia AI pod kątem analizy nastroju wokół konkretnego tematu można opisać w trzech krokach:

  • Po pierwsze – za pomocą dekonstrukcji tekstu i przetwarzania języka naturalnego Lexalytics rozbija frazy i zdania w celu oceny semantyki, składni itp.;
  • Drugi krok polega na tym, że w grę wchodzi analiza sentymentu wraz z kategoryzacją, rozpoznawaniem jednostek nazw, wykrywaniem intencji i nie tylko;
  • Na koniec przetworzone informacje i rezultaty są prezentowane w formie graficznej na osobnej platformie. W ten sposób łatwiej jest katalogować wnioski z poprzednich badań, dbając przy okazji o planowanie przyszłych działań na podstawie zdobytych danych.

Jak twierdzą, wiele narzędzi może powiedzieć Ci, kto i o czym mówi, niektóre z narzędzi AI mogą podpowiedzieć, jak się czują ludzie, którzy o Tobie mówią, ale tylko Lexalytics odpowiada na pytanie „dlaczego?”.

Hi-tech BPO

Hi-Tech to solidne oprogramowanie, który obejmuje analitykę danych, analizę rynku, przetwarzanie danych oraz analizę sentymentu. Wyróżnikiem narzędzia są szerokie możliwości przetwarzania danych pochodzących nie tylko z tekstu czy mowy, ale też elementów wizualnych, obrazów i… emotikon (w tym również emoji)!

Analiza nastroju została podzielona na cztery różnorodne segmenty:

  • eksploracja opinii skupiona na ich ocenie oraz polaryzacji;
  • ekploracja treści;
  • sentyment społeczny;
  • social listening.

Social Mention

Social Mention to darmowa wyszukiwarka-agregator wzmianek z social media. Narzędzie zbiera dane z platform takich jak Reddit, Flickr czy Google News. Oferuje również analizę nastrojów na Twitterze.

Platforma monitoruje ponad 100 właściwości mediów społecznościowych. By skorzystać z narzędzia, nie musisz zakładać konta. Z jednej strony to całkiem wygodne, z drugiej jednak nie będziesz w stanie zapisać wyników swoich analiz na przyszłość.

Mimo to, biorąc pod uwagę, że jest to bezpłatne narzędzie AI dla do analizy nastrojów, dostarcza cennych informacji dla osób, które dopiero zaczynają monitorować social media.

Narzędzia AI dla biznesu -Social Mention

Jak widać na powyższej grafice, wskaźnik sentymentu przyjmuje postać klarownego wykresu wygenerowanego na podstawie liczby pozytywnych, negatywnych lub neutralnych wzmianek związanych z danym keywordem. Wszystkie wzmianki są dodatkowo opatrzone zieloną, czerwoną lub szarą kropką.

Social Searcher

Social Searcher wygląda jak Social Mention… ale na sterydach. Jest to produkt z różnymi funkcjonalnościami, takimi jak Social Buzz, Google Social Search, monitoring mediów itp.

Narzędzia AI dla biznesu -Social Searcher

Jeśli chodzi o analizę sentymentu to każda wzmianka ma przypisane zielone, szare lub czerwone kropki, które odpowiadają poszczególnemu nastrojowi (pozytywne, neutralne, negatywne).

Dużym ułatwieniem codziennej pracy są filtry, dzięki którym możesz przeglądać tylko określony zestaw wzmianek.

Szczegółowe statystyki dają bliższy obraz sentymentu, jaki wypływa z poszczególnych platform.

Sentiment Analyzer

Sentiment Analyzer to darmowe narzędzie umożliwiające badanie tekstu w języku angielskim. Treści otrzymują wynik od -100 (maksymalnie negatywny) do +100 (maksymalnie pozytywny).

Narzędzie nie pobiera danych automatycznie, dlatego musisz wkleić treść, którą chcesz przeanalizować. Sentiment Analyzer został przygotowany w oparciu o ponad 8000 tekstowych próbek języka mówionego.

Zwróć uwagę, że końcowy wynik daje obraz sentymentu, który odnosi się do całości treści poddanej analizie. Oznacza to, że ​​nawet jeśli mamy skrajnie negatywne wyrażenia, cały tekst może niekoniecznie zostać oceniony jako negatywny, o ile jest wystarczająco dużo pozytywnych słów, ponieważ narzędzie uwzględnia cały tekst w próbce.

Narzędzia AI dla biznesu -Sentiment Analyzer

Narzędzia AI dla biznesu do analizy sentymentu – co to jest?

Narzędzia AI przeznaczone do analizowania sentymentu zapewniają kompleksową analizę tekstu z wykorzystaniem uczenia maszynowego i przetwarzania języka naturalnego. Oznacza to, że im więcej wzmianek przeanalizujesz, tym dokładniejsze rezultaty otrzymasz.

Tego typu narzędzia pozwalają dokładnie określić emocje, jakie Twoja marka, produkt lub usługa wzbudzają w konsumentach. Wiedza ta pomaga w podejmowaniu rozsądnych decyzji biznesowych.

Modele analizy nastrojów mogą poprawnie klasyfikować nastroje i dostarczać praktycznych informacji, które można zastosować w różnych działach firmy.

Analizuj nastroje wokół Twojej marki!
Wypróbuj Brand24 za darmo przez 14 dni.

Najważniejsze korzyści

Spostrzeżenia na temat nastrojów wokół marki czy branży mogą mieć pozytywny wpływ na wyniki Twojej firmy.

Monitorowanie i analiza wzmianek na temat marki zapewnia dostęp do opinii klientów u samego źródła.

Narzędzia AI do analizy sentymentu pomagają:

  • mierzyć efekty działań marketingowych i PR,
  • budować i wzmacniać reputację firmy,
  • zarządzać potencjalnym kryzysem,
  • dostarczać treści ściśle dopasowane do oczekiwań klientów,
  • zdobywać realny feedback,
  • analizować wydźwięk emocjonalny wzbudzony przez poszczególne produkty bądź usługi,
  • poprawić jakość obsługi klienta.

Aby czerpać korzyści z analizy sentymentu, należy najpierw wybrać najlepsze narzędzie umożliwiające działania w tym zakresie. Na rynku znajdziesz mnóstwo systemów i autorskich AI – jednak nie zawsze będą one odpowiadać Twoim oczekiwaniom. Właśnie dlatego przygotowaliśmy naszą krótką listę “najlepszych z najlepszych”. Mamy nadzieję, że dzięki niej łatwiej będzie Ci podjąć decyzję.

Korzystanie z narzędzi AI w marketingu to błogosławieństwo – zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że ilość danych, które należy przeanalizować, aby wyciągnąć wnioski i podjąć świadome decyzje biznesowe może być przytłaczająca.

Dlaczego potrzebujesz narzędzia AI dla biznesu?

Jak widzisz, istnieje wiele alternatyw wyboru spośród narzędzi AI do badania sentymentu – zarówno płatnych, jak i bezpłatnych!

Obliczanie wyniku nastrojów pomoże Ci w wielu różnych działach Twojej organizacji. Dzięki temu procesowi zwiększysz świadomość marki i satysfakcję klientów. Słuchanie opinii klientów pomoże Ci ulepszyć Twój produkt.

Twoi odbiorcy zostawiają wiele insightów. Częścią Twojej pracy jest słuchanie klientów i pomaganie im w przezwyciężaniu ich problemów poprzez umiejętne reagowanie na interakcje i wnioski klientów.

Narzędzia AI mogą być nieocenione, jeśli chodzi o zarządzanie reputacją marki. Nawet korzystanie z darmowych, ze wszystkimi ich ograniczeniami, może uchronić Twój biznes przed potencjalnymi kryzysami PR i stratami finansowymi.

Chociaż narzędzia AI dla biznesu to skuteczna broń w arsenale każdego marketera, musisz pamiętać, że mogą one jednak czasem popełniać błędy – zupełnie jak ludzie. Miej to na uwadze za każdym razem, gdy przeprowadzasz analizę sentymentu dla swojej marki, produktu, usługi lub klientów, dla których pracujesz.

Co dokładnie mam na myśli? Pomyśl o kimś, kto jest sarkastyczny lub po prostu żartuje z marki w mediach społecznościowych. W takich przypadkach ludzie mają tendencję do używania słów, które mają negatywne znaczenie, ale całe wyrażenia niekoniecznie muszą być ogólnie negatywne, biorąc pod uwagę cały kontekst.

Chociaż nadal musimy zdawać sobie sprawę z tego, że tego typu potknięcia mogą się zdarzać, to na tę chwilę nie ma lepszego sposobu niż użycie jednego z narzędzi AI do analizy nastrojów na tej liście! Tylko dzięki temu możesz być na bieżąco z identyfikacją emocji, jakie w otoczeniu wywołuje Twój biznes!