Generowanie ruchu na stronę za pomocą Twittera

Jak generować ruch na stronie za pomocą Twittera?

Co wiemy na temat Twittera? Jeden z dynamicznych kanałów social media, gdzie cykl życia postów jest stosunkowo krótki. Informacje pojawiają się i przedawniają w błyskawicznym tempie. Znając narzędzia do prowadzenia konta na Twitterze i stosując sprawdzone metody można okiełznać sprint informacyjny przynosząc swojej marce korzyści. Jak szybki przepływ treści na Twitterze może pomóc w zwiększeniu ruchu na stronie internetowej i dotarciu do nowych klientów? Podpowiadamy!

Działając lub dopiero planując rozpoczęcie aktywności na Twitterze podstawowym pytaniem, jakie powinna zadać sobie każda marka powinno być “Dlaczego potrzebuję posiadać konto firmowe?”. Najczęściej wyznaczane cele dla użycia tego kanału komunikacji przez marki to:

  • Udostępnianie informacji i treści o marce oraz jej działaniach;
  • Angażowanie użytkowników w działania promocyjne marki;
  • Interakcje z konsumentami;
  • Zarządzanie reputacją marki;
  • Networking.

Wspólny mianownik tych celów strategicznych ma związek z interakcjami.

To, co powinno więc Ciebie – przedstawiciela marki – interesować podczas tworzenia treści online (i offline!) to ludzie. Obecni i przyszli konsumenci są jednocześnie najcenniejszą wartością dla biznesu oraz jego największym potencjalnym zagrożeniem. Właśnie dlatego warto budować i dbać o relacje z klientami, co tak naprawdę tyczy się nie tylko w kontekście aktywności marki na Twitterze, ale i na innych kanałach social media.

Jak mówić do klientów, żeby chcieli słuchać?

Bazując na doświadczeniu naszego zespołu, jak również opierając się na opinii światowych ekspertów od komunikacji nasuwa się jeden wniosek – aby odnieść sukces, musisz przestać skupiać się na sobie, a zainteresować odbiorcą. Wystarczy nauczyć się wsłuchiwać w potrzeby klientów oraz na nie reagować!

Aby zdobyć szacunek klientów do Twojej marki, musisz najpierw sam szanować tych klientów. Przewaga firm odnoszących największe sukcesy działa właśnie w zgodzie z tą złotą zasadą. 

Colleen Barrett, Southwest Airlines President Emeritus

Ta banalna porada stawiająca konsumenta w centrum może nie tylko przynieść Ci większe zainteresowanie wśród użytkowników mediów online. Zastosowana szeroko w Twojej firmie pomoże wnieść Twój biznes na zupełnie nowy poziom.


Jak zwiększyć ruch na stronie za pomocą Twittera?

Twitter może być potężną bronią do generowania nowych klientów, budowania relacji z klientami i zapewnienia świetnej obsługi klienta. Jest tylko jeden warunek. Musisz wiedzieć, jak wykorzystać jego potencjał.

Aby skorzystać ze wszystkich zalet Twittera, musisz postawić mocne fundamenty Twojej obecności na tym kanele, która przełoży się na zwiększenie ruchu na Twojej stronie internetowej.

Sposobów na to jest kilka. Dostarczenie wartości, zaangażowanie, zwiększanie zasięgu to główne czynniki, które warto wziąć pod uwagę. O wszystkim opowiem poniżej:

1. Twórz unikatowy content

Idealnym do tego miejscem jest firmowy blog lub kanał na YouTube. Za pomocą Twittera możesz repostować treści, w których pokazujesz rozwiązania problemów, czy benefity dla konsumenta, jakie otrzymuje poprzez korzystanie z produktów lub usług Twojej marki.

Limit 140 znaków, których można użyć w jednym tweecie wcale nie musi Cię ograniczać.

Jedno lub dwa zdania wystarczą by przekazać krótki i konkretny komunikat promujący treści, którymi chcesz się podzielić. Dodając do tweeta link do Twojego wpisu (lub filmu) przeniesiesz odbiorców dokładnie tam, gdzie zamierzałeś.

Przykład 1.

Zobacz jak robi to Marek Jankowski – twórca podcastu Mała Wielka Firma. Za pomocą Twittera komunikuje w każdy poniedziałek nowy odcinek #mwf.

Co prawda tworzenie dedykowanego contentu (artykuły / filmy / prezentacje) bywa czasochłonne, ale nie warto się zniechęcać- tu liczy się jakość, a nie ilość.

Przypomnij sobie jakie emocje towarzyszyły Ci czekając na kolejny odcinek Gry o Tron, Black Mirror czy Westworld? Założę się, że ciekawość i niecierpliwość nie dawały o sobie zapomnieć. A teraz zastanów się, co mógłbyś czuć oglądając 3256 odcinek Mody na Sukces?

Idąc tym tropem spraw, by odbiorcy czekali na Twoje następne treści, skupiając się na ich jakości.

2. Angażuj się w rozmowy użytkowników

Innym sposobem na zwiększenie ruchu na stronę za pomocą Twittera jest dołączenie do konwersacji dotyczących Twojej branży, na których możesz wspomóc innych opinią i dzielić się wiedzą.

Warto również monitorować wzmianki dotyczące Twojej marki oraz na nie reagować. Pokazujesz w ten sposób nie tylko swoją czujność, ale też zaangażowanie.

O ile na pozytywne wzmianki reaguje się dużo przyjemniej, o tyle nie warto ignorować negatywnych komentarzy. Sporo feedbacku na temat produktu zawierają też wpisy od niezadowolonych klientów. Poza tym ich opinie mogą doprowadzić do zachwiania wizerunkiem marki, dlatego tym bardziej dobrze mieć je pod kontrolą.

A co jeśli tweety nie zawierają oznaczenia Twojej marki? Nic straconego. Korzystając z narzędzi do monitoringu mediów łatwo dotrzesz do publicznie dostępnych wzmianek na swój temat.

Jednym z takich narzędzi jest Brand24, który gromadzi wyniki nie tylko z Twittera, ale też z forów, blogów, Facebooka, Instagrama, podcastów i innych miejsc w Internecie, w których ktoś Cię wspomina.

Aby dotrzeć do wzmianek wystarczy założyć projekt na wybrane słowo kluczowe – nazwę marki, produktu i tak naprawdę wszystko, co jest związane z nią.

Zakładanie projektu w Brand24 w celu dotarcia do wzmianek o firmie

Co ważne – za pomocą narzędzi do monitoringu Internetu znajdziesz nie tylko wzmianki bez @Twojamarka, ale sprawdzisz, w jaki sposób mówi się o Tobie w Internecie. Odpowiada za to analiza sentymentu.

W Brand24 wszystkie wyniki są oznaczone jako negatywne, pozytywne lub neutralne ze względu na charakter wypowiedzi. Dzięki temu dużo łatwiej oszacować, czy inni mówią o Tobie dobrze, czy źle.

Analiza sentymentu wzmianek w Brand24

3. Zwiększ zasięg na Twitterze za pomocą hashtagów

Ten niepozorny znaczek # ma ogromną moc! Hashtagi organizują treści i pomagają dotrzeć do poszukiwanych informacji. Wykorzystując hashtagi w swoich wpisach na Twitterze sprawisz, że tweet zostanie przypisany do konkretnej kategorii tematycznej i tym samym będzie łatwiejszy do odnalezienia przez zainteresowanych.

Dla przykładu – jeśli repostujesz blog posta dobrym rozwiązaniem jest wpleść w treść tweeta kilka ### nawiązujących do tematu materiału.

Zobacz jak robi to Hotjar:

Stosowanie popularnych hashtagów powiększa szanse na zwiększenie zasięgów wpisu. Jak znaleźć popularne hashtagi? Możesz to zrobić szybko i łatwo za pomocą Brand24. Wystarczy założyć projekt dokładnie tak samo jak w przypadku szukania wzmianek na temat marki.

Aby poznać najpopularniejsze hashtagi z branży jako słowo kluczowe podaj nazwę kategorii, w której działasz – marketing, makijaż, projektowanie wnętrz, SEO, itd.

Następnie przejdź do zakładki Analiza – tam znajdziesz listę najpopularniejszych hashtagów w branży i gotowe!

Lista najpopularniejszuch hashtagów wygenerowana na podstawie projektu w Brand24

Dobrą praktyką jest też stosowanie własnych markowych hashtagów w treści tweetów. Za pomocą Brand24 możesz łatwo sprawdzić, ile razy dany hashtag został użyty na Twitterze i jaka jest jego skuteczność.

Dla określenia wydajności firmowego hashtagu pomogą wskaźniki jak:

  • szacowany zasięg w mediach społecznościowych;
  • liczba interakcji;
  • rodzaj interakcji;
  • łączna liczba tweetów z pozytywnymi i negatywnymi opiniami.

4. Dziel się inspiracjami

Tworzenie własnego contentu to jedno, a dzielenie się źródłami swojej wiedzy to drugie. Nie bój się więc repostować interesujących z Twojego punktu widzenia i wartościowych dla konsumentów materiałów, które ułatwiają pewne procesy.

Nie ma nic bardziej budującej autorytet i zaufanie do marki niż dzielenie się wiedzą. Dzieląc się ciekawymi wnioskami i treściami inspirujesz innych nic na tym nie tracąc, a możesz tylko zyskać.

Istotne jest tu jednak, aby skupić się na realnie wzbogacających wiedzę lub kompetencje treściach i repostować je w rozsądnych ilościach. W końcu nikt nie lubi spamerów.

5. Buduj relacje

Zasada jest prosta. Traktuj innych tak, jak sam chcesz być traktowany. Jeśli napotykasz się w sieci na osobę, która prosi o udzielenie pomocy w rozwiązaniu problemu lub potrzebuje zwykłej porady, a Ty znasz odpowiedź, nie zaszkodzi poświęć 2 minut by pomóc.

W ten sposób nie tylko uzyskasz wdzięczność użytkownika w opresji, ale masz szansę na zbudowanie wartościowej relacji.

Poza tym marketing oparty o rekomendacje ma ogromną moc.

Mówiąc o relacjach nie zapominaj o makro i mikroinfluencerach. Jeśli nadarzy się okazja, angażuj się w rozmowy, w których uczestniczą.

Pamiętając jednak, żeby zawsze pozostawać sobą. Zachowuj się tak, jak w realnym życiu, bo sztuczną grzeczność lub bycie zbyt cool można łatwo wyczuć i zdemaskować. Szkoda więc na to czasu.

6. Docieraj do zainteresowanych

Kolejnym krokiem do efektywnej komunikacji na Twitterze jest dotarcie do osób, które mogą być zainteresowane tematami, w których specjalizuje się Twoja marka. Jak znaleźć swoją grupę docelową? Poniżej znajdziesz 2 sposoby pomagające dotrzeć do Twojej publiczności

a) Generowanie zasięgu

Zwiększenie zasięgu Twoich tweetów zbudujesz przy użyciu kilku gotowych narzędzi. Pomocne mogą być: Followerwonk lub Tweeple Search, dzięki którym łatwo znajdziesz marki i osoby, które stanowią autorytet społeczny w swojej dziedzinie. Wystarczy, że wpiszesz odpowiednią frazę, np. content marketing i rozpoczniesz wyszukiwanie.

Większość wyszukanych influencerów obserwuje pokaźną liczbę osób. Warto więc zaczerpnąć z tej taktyki i samemu powiększyć liczbę obserwowanych osób.

W tym miejscu przydatne będzie narzędzie Twittera, takie jak Tweepi. Narzędzie oferuje dwie funkcje, które przydadzą się do poszerzania swojego kręgu kontaktów:

  • Obserwuj osoby śledzące – czyli funkcja umożliwiająca sprawdzenie, kto obserwuje określone konto na Twitterze.
  • Flush – pokazuje osoby, które obserwujesz, ale które nie obserwują Ciebie.
Grafika przedstawiająca narzędzie Tweeapi.

Jeśli wyselekcjonujesz odpowiednio osoby zainteresowane tymi samymi niszami i tematami spośród tych, które już Cię obserwują i zaczniesz obserwować wybranych followersów tych osób, zwiększasz szansę na zwielokrotnienie swojego zasięgu.

Co jakiś czas warto też sprawdzać w Tweepi opcję Flush, aby zweryfikować wszystkie osoby, które obserwujesz bez wzajemności. Jeśli chcesz zachować równowagę pomiędzy współczynnikiem Obserwowani i Obserwujący, możesz zrobić selekcję. (Tweepi pokazuje także konta, które nie są już aktywne).

Poszerzając grono osób i poprawiając zaangażowanie staniesz się bardziej wiarygodny, przez co jeszcze bardziej zwiększysz szanse na podniesienie konwersji treści, które udostępniasz.

b) Monitoring mediów

A skoro już jesteśmy przy zaangażowaniu… Bycie czujnym w połączeniu z zaangażowaniem to jedne z lepszych sposobów na wzmocnienie popularności.

Odpowiadaj na pytania dotyczące tematów, w których jesteś ekspertem, angażuj się w rozmowy użytkowników i monitoruj tematy istotne z punktu widzenia rozwoju Twojej branży.

Jak się do tego zabrać? Szukanie igły w stogu siana nie jest najłatwiejsze, ale z pomocą przychodzą wspomniane już wcześniej narzędzia do monitoringu mediów.

Za ich pomocą będziesz w stanie znaleźć osoby szukające rekomendacji, osoby zainteresowane konkretnymi tematami, czy rozmawiające o Twojej marce.

Dzięki alertom, jakie możesz ustawić zgodnie z Twoimi preferencjami, możesz pozostać zawsze czujny i dobrze poinformowany.

Komentowanie wpisów, które mogą przynieść Ci potencjalne leady, błyskawicznie działająca obsługa klienta, inicjowanie dyskusji, czy mądrze zastosowany real time marketing – sposobów na wchodzenie w interakcję z użytkownikami Twittera jest naprawdę wiele.

Grafika przedstawiająca narzędzie do monitoringu internetu Brand24

Twitter dla biznesu

Korzystanie z Twittera oferuje solidne korzyści dla średnich i małych firm. Dzieje się tak ze względu na wszechstronny charakter Twittera jako kanału do promocji i komunikacji biznesu.

Jednak obecność na tym kanale social media, podobnie jak na innych platformach, wymaga uwagi i żeby odnieść sukces należy nadawać do odbiorców, którzy chcą Cię słuchać. Wartość i zaangażowanie to jedne z najważniejszych czynników, którym możesz zyskać uwagę swojej publiczności na Twitterze, a skupienie ich uwagi to krok w stronę zaciekawienia marką i zwiększenie ruchu na stronie internetowej.

Czytaj dalej:

17 wskazówek jak wykorzystać monitoring internetu

Jak zwiększyć popularność konta na Instagramie?

14 narzędzi ułatwiających prowadzenie konta na Twitterze

Facebooktwitterlinkedintumblrmail

Brand24 Team